niedziela, 26 kwietnia 2020

Kwiecień się kończy!

Pogodnie dość,zimne 11st.
Poranek miałam miły, parka grzywaczy przechadzała się po balkonowej barierce. Poogladałam je  wraz z Ryszardzikiem z calkiem  bliska, przez szybe w drzwiach, oczywiście.
Zdjęć nie ma.
Niesamowite, J. spał dzsiaj nad wyraz dlugo,  zdążyłam pomyć podlogi, zrobilam kawe, przwietrzylam koty . Zastanawiam sie jak wykorzystać ziemniaki z wczorajszego obiadu, moglabym kilka pierogoe na juyro ulepić, hm, to jest jakaś myśl😀
Ziemniaki na obiad byly przez dwa dni, bo przy D. nie będę wydziwiać, do tego mielone i  surówka z salaty. Wcześniej była  pomidorówka. Na przyszly tydzien planuję ogórkową,  przy kladzeniu płytek kuchenka musi stać  w innym pomieszczeniu, wiec tylko opcja pieczenia  pozostanie, może kurczak , karczek w plastrach z warzywami, coś tam będę kombinować. W każdym razie serwuję obiady  jednodaniowe, bo jak była zupa i drugie, to woleli zjeść drugie, a zupa została.
...
Przydałoby się dotlenić, szkoda, że chłodnawo, ale nie ma  przecież co narzekać. Deszczu trzeba, ale u nas moze w srodę się pojawi, ale gdyby miał padać dzisiaj, to też nie byłoby źle, niech pada.

  Miłej niedzieli!



Spanko aż miło popatrzeć.


Panią krogulcową najczęściej widuję w takiej pozie. Nawet w nocy , śpi bidulka na stojąco?


Ścieżką komendanta już ludzie spacerują.


Ten nowy kolejowy żuraw prądowy psuje mi widok na ratusz :(


13 komentarzy:

  1. Nie no, Dorka, napisz petycje i niech niezwlocznie rozbieraja tego zurawia, co Ci bedzie widoki psul, a w ogole to ktos Cie pytal, czy wolno go w tym miejscu postawic? No wlasnie! Ja bym nie strzymala. :)))
    A tak krogulcowa to tak na stojaco jajka wysiaduje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jajkof ni ma.
      Ech, no nie rozbioro jak postawili, strasnie sie starajo i bedzie 3 tor i takie cacane szfystko nowe.

      Usuń
  2. Pracuś z Ciebie nawet przy niedzieli. Dobrze, że w ogóle masz kuchenkę i możesz sama coś przygotować.
    Ciekawa jestem czy to pani krogulcowa czy małżonek na straży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani krogulcowa.Czasem moge, czasem nie,wiec troche jedt kombinacji z gotowaniem.Jednak zjedlismy podsmazone ziemniaki i pojechalismy na spacer.

      Usuń
  3. Ty masz krogulce, ja gawrony do obserwacji. Grzywacze zrobiły gniazdo (jak co roku) w choince, nie widać, ale widziałam, jak znosiły patyczki. Ptaszki pięknie mi świergolą, bo nie słychać wrzasku dzieciarni pod blokiem. Wreszcie mam wiosnę, nawet wiśnia sypnęła kwieciem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo u mnie , jak robily gniazdko to je widzialam, teraz malo kiedy.
      Fajna taka kwitnaca wisnia.

      Usuń
  4. Rety, pamiętam jak miałam gości w czasie remontu, żadnych blatów do dyspozycji i kuchenkę kupioną wczoraj ledwo co podłączoną do gazu, jeszcze w folii. Hardcore. wiem, co przeżywasz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My w pokoju remontowym mamy stsre szafki wstawione, wiec mini zastepcza kuchnia jest, ale nie przesadzam z pracami kuchennymi😀

      Usuń
  5. U mnie juz od lat obiady jednodaniowe bo na dwa dania nikt nie ma sily. Robilam w czwartek najbardziej leniwe danie a mianowicie schab pieczony w kapuscie kiszonej z suszonymi sliwkami. Schab tylko podsmazam na brazowo, kapuste wyplukuje zeby nie byla ani za kwasna ani za slona. Pizgam do tzw slow cooker (takie ustrojstwo co gotuje bardzo powoli i w niskiej temperaturze) najpierw cienka warstwa kapusty na to kilka sliwek suszonych, schab i dookola znow kapusta, w ktora wciskam kilka sliwek. Pichci sie to ok. 6 godzin bez zadnego udzialu z mojej strony:))) i to mi sie najbardziej podoba.
    Potem kroje schab w plastry kapuste serwuje w osobnej misce i obiad z glowy. Mialam cos ok. 2 kg schabu wiec mam zamrozone z tego jeszcze na trzy obiady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie przed podsmazeniem schab nacieram przyprawami w/g uznania i smaku.

      Usuń
    2. Dzięki, schab to najmniej odpowiednie mieso dla J., więc od wielkiego dzwonu uzywam, predzej karczek a ten mam zamrozony, wiec uzyję jak zajdzie potrzeba.
      Dzis wieczorem cos tam przygotuje żeby bylo na zapas, na dzisiaj mam.

      Usuń
    3. Dorko, piers z indyka nada sie doskonale.

      Usuń
    4. Star, tu idzie o to, że to suche mięso, ma być tłuste.

      Usuń