wtorek, 19 stycznia 2021

Jednak.

 Mimo  nie do końca zdrowej nogi, pojechaliśmy do Bystrzycy Kłodzkiej. Na chwilę, żeby chociaż zaliczyć oglądnięcie tego drugiego najstarszego Nepomuka w Polsce.

Lubię Bystrzycę, to bardzo ciekawe i ładne miasto, kaskadowe, wąskie uliczki, schodki, mury , wieże, dworzec. Mam dużo miłych wspomnień, przez rok w tym miescie  pracowałam, a przez kilka lat jeździłam do Międzygórza , w zależnosci od pory dnia i kursu pks , zdarzalo się , że  dłuższy przystanek własnie był w Bystrzycy. 

Obecnie odnowione tu i ówdzie, chociaż i rzeczywistość skrzeczy, jak wszędzie.  Przydałoby się znów porzadnie się po miescie przespacerować, ale zostawiam to na ładniejszą pogodę. Bywamy tam od czasu do czasu. Kiedyś już pokazywałam kilka zdjęć, bo z Mlodszą robiłyśmy sobie takie wycieczki  miejsce,  ale  razem z J.jeszcze nie przeszliśmy dokładnie każdej uliczki, trzeba to nadrobić przy lepszej pogodzie.

Jako , że oszczędzałam nogę , to spacerek był minimalny, więc tylko kilka zdjęć. 

Kolumna trojcy świetej w rynku przy ratuszu.






I tu jest nepomuk





Ratusz


 Nepomucen  , tak, to ten, drugi najstsrszy  w Polsce. Odrestsurowany, zadbany, wielokroć koło niego przejeżdżałam w drodze do Miedzygórza.



Brama wodna


https://zabytek.pl/pl/obiekty/bystrzyca-klodzka-miasto-osrodek-historyczny-i-jego-zabudowa

Pocztajcie, warto , a jeśli ktoś bedzie zwiedzał Kotlinę Kłodzką, niech zaglądnie do tego cichego,nieco zapomnianego miasteczka .







26 komentarzy:

  1. Piekne miasto i piekne te zakatki... Jak zazdroszcze, ze w Polsce ludzie moga sie poruszac miedzy miastami... My jestesmy wlasciwie wiezniami - wolno tylko w promieniu 5 mil od domu , o wyjezdzie nad morze czy do jakiegos lasku mozna zapomniec, bo nie lezy " w strefie dozwolonej". Natomiast natlok ludzi w malym miasteczku to wcale nie przeszkadza wirusowi - dobija mnie ta pokretna logika, nakladanie zakazow i nakazow, ktore na pewno nie sluza ani powstrzymaniu wirusa, ani dobru ludzi. Mamy sie tloczyc i dusic w sosie wlasnym, to widocznie bardzo dobrze robi na zdrowie 😂

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, Kitty Katty, miło, że zaglądasz😀
    Nie dopatruj się logiki, bo jej zwyczajnie brak.
    Chcą wcisnąć produkt, żeby się towarzystwo wyszczepiło, ręce umyli od odpowiedzialnosci, więc co im to. Mozesz odczuc skutki zaraz, albo po latach, biznes farmaceutyczny i medyczny bedzie się kręcił.
    Są tacy co sie na covidozie nieźle wzbogacą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Covidoza - piekne👏🤗 Niestety pogoda jest w tej chwili zdecydowanie dla bogaczy, ci robia co chca z masami ludzi. Jak zawsze zreszta, ale historia co jakis czas to naprawia. Miejmy nadzieje, ze i tym razem...

      Usuń
    2. Naprawia, ale koszty są niewyobrażalne.Mlodszy siostrzeniec ma już problem z powodu izolacji, ile jest takich dzieci, jakie rosnie mlode pokolenie?

      Usuń
    3. Doro,czytam Cie od dawna,sorry nigdy nie komentowałam ,bo jakoś takos wydaje mi się,ze nie umie dobrze tego robić,ale bardzo lubie Twój zdrowy rozsadek i Twoje komentarze na blogach, dziękuję.J.

      Usuń
    4. Cześć Jolu, jak mi przyjemnie. Dziekuję bardzo, że się odezwałaś.

      Usuń
  3. Miasteczko-miasto urodne. Ale rany, kuruj kończynę, u Kurek doczytam co Ci kończyna wywinęła. Stawiam na to, że się wywinęła. Przytulam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee, nadwyrężyłam.Może to być też efekt noszenia śniegowców, wygodne, ciepłe, ale nie trzymają mocno kostki, do tej pory nosiłam skorzane trapery.

      Usuń
  4. No to znów pozwiedzalam,dobra i taka wycieczka, siedzę sobie i bez wysiłku oglądam 😍😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko, czy Ty przypadkiem nie idziesz na łatwiznę😀😀😀

      Usuń
  5. nie lubiętego miasteczka.Bywałam z wycieczkami szkolnymi w Muzeum Zapałek.Potem przywiozłam tam siebie z rodzinką i ........brrr.Takiego klimatu beznadziei,dekadencji i "oja cie tu się życie kończy" dawno nie dostałam.
    Brrrr, zima a raczej śnieg kryje sporo....

    OdpowiedzUsuń
  6. Może zbyt wiele oczekiwałaś.Mnie urzeka kaskadowa zabudowa,ciekawa historia,a że nie jest turystyczna , że marazm, zgoda,napisalam, że zapomniane i ciche.Na dodatek Romów tam zwieźli, więc tez nie dodaje to splendoru, ale mnie to akurat nie interesuje.Skupiam sie na zabytkach i urokach dawnej zabudowy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mieszkasz w malowniczym miejscu, jest co zwiedzać o rzut beretem. U mnie słaaabo.

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda, jak nie gory i lasy, to miasteczka albo wsie, zawsze coś ciekawego się wynajdzie, no ale potrzebne auto i kierowca.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dorcia, lubię takie miasteczka, spokojne, trochę senne, z przeszłością wypisaną na murach... Dzięki za wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzieki za te nepomuki, i za ten prawie najstarszy , piekne sa, w kolorze kamienia ze zdobieniamiw zlocie. Tez napize, ze piekniez mieszkasz, masz gdzie sie wloczyc...Wlasnie wyjechala z Warszawy Artenka, troche za nepomukami chodzilysmy. Dlatego dopiero teraz weszlam na Twoj blog, bo malo mialam czasu...Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażyno,jest plan by jak najwięcej w tutejszych rejonach oglądnać i zarejestrować aparatem,może się uda:) Nich mi się tylko ta noga naprawi, bo nadal nier jest ok, chyba jednak bedę zmuszona dobic się do jakiegos specjalisty.

      Usuń