wtorek, 30 maja 2023

Wróciliśmy.

Jak zwykle było wesoło , ciekawie. Chociaż nie udało się zwiedzić wszystkiego co można, bo i czasowo  by było trudno, a wczoraj cześć atrakcji była zamknięta, no ale i tak było fajnie.

Nachodziliśmy się, szczególnie w niedzielę, zwiedziliśmy Münster.

Piekna wieża, w środku gotycka skromność.

Największa katedra , pora mszy, mocno okadzone wnetrze, J. obszedł dookola, pozaglądał, robił zdjęcia, ja tylko z zewnątrz.

Ratusz po prawej, zwiedziliśmy Salę Pokoju,  gdzie podpisano pokój westfalski.

Prinzipalmarkt,  sznur kamienic z podcieniami, markowe butiki i sklepiki, restauracje,kafejki, itp. za to trudno bylo znaleźć lodziarnie😃

Ten toy toy:/

Zamek z piaskowca, dawna rezydencja biskupia, a za nim ogrod botaniczny.

Intrnsywnie pachną te żółte kwiatuszki

Pałac- dawna biskupia rezydencja  znajduje się w nim uniwersytet. Do ogladania z zewnątrz, zatem poszliśmy od razu do ogrodu, mały, ale sporo roślin i krzewów, kilka małych szklarni.

Wczoraj było już mniej intensywnie. Zwiedziliśmy Wuppertal, przejechaliśmy się kolejką

1. To się nachodziliście, szczególnie w Munster ... a kolejka ciekawa... jakie to wrażenie?

1. Nooo, bylam zmęczona, przerwa na obiad byla zbawieniem,bo posiedzialam i odpoczęłam😃
      Kolejka robila wieksze wrazenie jak się patrzylo, że podwieszona mknie , a bedąc wewnatrz, to nie czuło sie predkosci. jakbys tramwajem jechała , przystanki częste, trasa glownie wzdłóz rzeki .No i widoki takie też pociagowe, czyli jakies podworka widac itp.,Bo to nie jest kolejka turystyczna,tylko taka normalna do przemieszczania się.

2. Bardzo fajna wycieczka, pełna różnorodnych wrażeń. I zwiedzania dużo i piękna architektura i rośliny. Z tego ogrodu i szklarni to mogłabym dłuuugo nie wychodzić ;)
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

1. Agnes, nie był to szczególnie duży ogród, troche okazów, reszta to takie zwyklaczki, widuje sie w innych ogrodach , , acz urocze. Szklarnie małe, ludzi sporo, wiec komfort ogladania średni.

3. Ważne że było fajnie. Rośliny ciekawe, choć kokornak ma odrażające te kwiaty, jakieś takie padlinowate. I jeszcze ze dwa takie niepokojące (UFOcy zrobili kokony i złożyli jaja), urody problematycznej. Münster, ładne, bardzo lubię jak miasto ma takie koronkowe zwieńczenia budynków. Niby z poziomu chodnika to nie robi różnicy, a jednak urody dodaje.

4. Czy zwiedzanie,czy nie to najważniejsze , bezcenne przecież, jest spotkanie, pobycie razem z córcią trochę czasu. Od sobotniego wieczoru, do wtorkowego przedpoludnia, to calkiem długo. Moze uda sie pobyć razem w PL, albo moze jesienią tutaj.

5. Strasznie dawne wspomnienia me, jakoś tak sprzed 40 laty, w Münster byłam chyba ze 3 razy nawet kilka zdjęć mam a kolejka w Wuppertalu kusiła mnie, bo widziałam ją tylko z okien pociągu.
    Fajnie że spotkałaś się z bliskimi i razem żeście się ciekawie powałęsali :)
    Roślinki fajowskie.

1. Ten wielgachny "rabarbar" gunnera olbrzymia jest w naszym botaniku.

2. To naszego szefa ulubiona roslina, co roku na zimę optula,przykrywa dużym pojemnikiem. Teraz tez juz ma liscie i kwiatostany, ale nie jest tak okazała ja te tutaj. Moze jeszcze podrosnie.

3. Nie robilam wielu zdjęć, jakoś nie chciało mi się, a moglabys pospominać i porownac co się zmieniło😃

6. Fajnie, że podczas rodzinnych spotkań staracie się ciekawie spędzać czas. Ja też, kiedy jadę do córki, zwiedzam razem z nią stolicę. Ostatnio przypadkowo trafiłyśmy do Królikarni. Przypadkowo, bo miałyśmy zobaczyć lokalny kiermasz, a że go nie było, to poszłyśmy trochę dalej, a tu Królikarnia nam się ukazała! Córka, jako króliczara, skwitowała: Nareszcie! Wiedziałam o Królikarni, ale nawet nie wiedziałam, że jest właśnie w tym miejscu, a chciałam zobaczyć!