sobota, 12 września 2020

Nazwy

  kwiatków do zapamietania, 

wilczomlecz groszkowy, rozsiewa sie, dobrze rośnie w ubogich glebach,w półcieniu. Wydziela korzeniami toksyny , więc odstrasza krety i inne gryzonie.


Anafalis perłowy, dobry na suche bukiety, lubi sloneczne stanowiska, ale w półcieniu też rośnie dobrze, łatwo się rozrasta , rozsady się przyjmują bez problemu. 


Aster sercolistny, śliczny, wytrzymały, 

....

 Zrobiłam sobie dzisiaj kuku na muniu.  Jakoś tak niefortunnie pociagnęłam za bluszcz, przyczepiony do drzewa,   w dłoni trzymając sekator, że uderzyłam się w czoło, krew się polała, dobrze, że miałam bluzę a w jej  kieszeni, zwój ręcznika papierowego, ajajaj. Tamowanie, odkażanie, plajster i po robocie. A mogłam zostać w domu, bo wcale nie bylam potrzebna, tylko J.  miał byc, żeby wywieżć trochę rzeczy z szefowskiego  strychu na wysypisko smieci. No ale jak już byłam, to trzeba było coś robić, i wyszlo pechowo.
 Mam nadzieję, że szybko się zagoi, na noc przykleję plaster, teraz trochę podsuszałam.


No i taka to sobota .


20 komentarzy:

  1. Dmusiam na ranę, by się zagoiło. Trzymaj się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uch. Ten ból, gdy nie wiadomo kiedy i jak robimy sobie ziaziu, a Ty (ja też) nie do bicia przecież. Robi mi strasznie, jak pomyślę, że mogła Ci ta ręka polecieć w oko. Bo mogła. Czoło się zagoi, pocieszająco przytulam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Goi się ładnie, no takie rzeczy dzieją sie nieoczekiwanie, a pozniej sie mowi, niecwiem jak to sie stalo.

      Usuń
  3. Dora, Ty to masz ciekawe życie. Żeby sekator zaatakował i dziabnął w sam środek czółka? Czy to jest rzeczywistość, czy jakieś sajens fikszyn? Dobrze, że chociaż symetrycznie, jak ci blizna zostanie, to będziesz wkręcać maluczkim, że to znak od Matki Boskiej i że cię słuchać mają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżu kolczasty... Jednak jesteśmy pokrewne dusze, bo i ja nie od macochy z takimi rzeczami. Dobrze, że w oko nie trafiłaś, bo i ręcznik papierowy by Ci niewiele pomógł. Fajne masz okulary, zazdroszczę. Idę do optyka już chyba drugi rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbankrutowałabym, gdybym używała okularów od optyka, to sa zwykłe okulary do czytania, z apteki.

      Usuń
    2. Ja mam tak zwichrowany wzrok, że nie ma opcji na gotowca z apteki. Mam zbyt dużą rozbieżność w wadzie wzroku w każdym oku :)

      Usuń
  5. Takie rzeczy same się dzieją😞, pomimo iż się ostrożnie robi- tak rozwalilan rękę w czerwcu aż szytą ranę miałam, rozumiem doskonale.Milego popołudnia życzę, aby omijały cię takie zdarzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iro i nawzajem, oby omijaly nas takie wypadki.
      Dzięki, niedziela upływa przyjemnie , wrociliśmy z malej wycieczki do muzeum.

      Usuń
  6. I ja zapomniałam, podobają mi się Twoje okulary 😄

    OdpowiedzUsuń
  7. powiem Ci coś w sekrecie zrobiłam taką bliznę kuzynowi blaszaną łopatką , no bo jak mieliśmy po kilka lat to łopatki były blaszane a ja zawsze musiałam mieć rację a jak ktoś mi jej nie przyznawał to dostawał :D ale dokładnie taką samą bliznę ma :-) wiem nie pocieszam i nie ma powodu do dumy ale popatrz chłop z nią żyje już ponad 40 lat :D a tak na serio czasem są takie dni że jest autodestrukcja , niedawno sama doświadczyłam i też się krew lała , roślinki fajne , ja byłam u klientki i na parapecie miała zajebiste roślinki no i żem ukradła se trzy gałązki , mam nadzieję że się ukorzeni zaś zrobię fotkę i wstawię u siebie na pewno znajdziesz ich nazwę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sylwia😃😃😃
    Jaka ulga, że nie trzeba było interwencji lekarza, jeżuuuuu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie dalej jak wczoraj uczyłam się nazw kwiatów, jakie posiadam w domu: zanokcica asplenium, Zamioculcas zamifolia, areka dypsis, areka katechu, dracena marginata... Dziś jeszcze pamiętam, ale co będzie za 3-4 dni:) ? Gwarancji nie dam, że powtórzę:)
    A kuku jeśli odkażone dobrze, to szybko się zgoi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytssz tutaj😃 Ładne kwiatki masz.
      Tak goi się super.

      Usuń
  10. biedne muniu.Naznaczona zostałaś;).Dobrze że tak tylko i bez lekarza się obyło.A nazwy kwiatków koszmarne;)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Csłe szczęście.
      Nazwy najczęsciej są dziwaczne.

      Usuń
  11. Nie mam głowy do nazw kwiatków, zaraz zapominam.
    Mam nadzieję, że szybko się zagoi i blizna niewielka będzie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojojoj, groźnie wygląda, tak niedaleko oka a sekatory zazwyczaj jednak brudne są, oby ładnie i szybko się zagoiło i znikło. Trzeba uważać, trzymam kciuki i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń