czwartek, 16 czerwca 2022

Ten

 weekend minął bez wycieczek i  morza. Pogoda ok, ale czułam się byle jak , i własciwie marzyłam tylko o polegiwaniu i świętym spokoju. Odespałam, zregrnerowałam się i ok.

Już połowa czerwca, jeszcze miesiąc i będzie można się pakować.  

Zieloność w kulminacji  wzrostu,  często padało, więc  szybko  wszystko rośnie. Zatem pielę, przycinam, wycinam. 

 Wtem kwitną róże, jasminowce,  kiedy jeszcze  o dziwo,  serduszka się trzyma. Irysy przekwitły, złotokapy i rododendrony. 

Truskawki, 5,20 eu za kilogram, ale raz na tydzień jak uzbieramy 2 kg., to można wytrzymać. 










12 komentarzy:

  1. u nas truskawki po 10 zeta, kupiłam kilogram i męczyliśmy parę dni, ja nie bardzo mogę bo po wycięciu woreczka jestem a Yaro woli drinki :D
    kwiatki piękne, podziwiam ludzi którzy mają do tego rękę, ja nie lubię grzebać w ziemi, za to moja Mama miała zmysł ogrodnika ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie kwiatki same rosną, od lat kiedys ktos zasadził i są:)

      Usuń
  2. Co wy tam narzekacie, do Anglii przyjechac , tu truskawki tylko po 1.75 ( funta) - z tym ze 20 deko😂😂😂 Borowki jeszcze drozsze - tu sobie trzeba dozowac ... a jechanie na pole wychodzi wcale nie duzo taniej , za to potem co zrobic z paroma kilo na raz? Truskawka niestety jest podla i na nastepny dzien nie do uzytku 😂🍓😂 w celu porownawczym np. za jednego funta moge kupic kilo gruszek , czasem jablek - truskawki czy czeresnie to rarytas ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Qurcze zalogowana jestem a gugel robi ze mnie Anonima 😂Kitty

      Usuń
    2. Kitty, my tam nadmiar chowamy do zimnego i ciemnego i jemy pare dni, jestesmy w stanie zjesc po kilogramie dziennie, zaden problem😀 Tu czeresnie tez beda drogie,tak jak i maliny, zawsze o 2 eu drozsze od truskawek. Borowki tez drogie, ale w PL kupuje i mam w nosie cene, tutaj sa krzaki u szefow, ale owocow malo.

      Usuń
    3. Nie mam chlodnego i ciemnego oprocz lodowki :) Truskawka z lodowki nastepnego dnia juz traci, a drugiego nadaje sie do wywalenia, one strasznie szybko plesnieja , nawet i w lodowce i robia sie okropne - musialabym je przetworzyc, a to nie o to chodzi :)) Ilez to razy musialam wywalic truskawki na drugi dzien, nie zlicze. Dlatego kupuje na biezaco , i place jak za zboze 🙈

      Usuń
    4. Tez nie lubie truskawek z lodówki.

      Usuń
  3. Pozdrawiam i miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie no znów cudowne róże.
    truskawki były dwa tygodnie temu, ale nie wiem po ile. najlepsze z maczane w cukrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka pora roku, że dominują róże.
    Truskawki gniecione, miksowane, lze smietana ,joguretm ub zupelnie bez dodatkow, cukru nie uzywamy, ale jesli trzeba dodaje stewie w plynie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie też były moja babcia tak robi z kluskami daje gotowanymi

      Usuń