poniedziałek, 12 grudnia 2022

Coraz bliżej.

Na chwilę zrobiło się biało, przyjemna odmiana, chociaż trzeba patrzeć pod nogi, bo ślisko. Zmobilizowało mnie to do wizyty u szewca, bo w jednym z super butów,  w jednym miejscu szycie pusciło, malutko ale jednak.  Za tydzień do odbioru. 
Popołudnia lub wieczory często  wygladają tak, 



Rysiu woli spać w spanku na szafie lub pod nakryciem  na sofie w salonie. Natomiast  chętnie  śpi  ze mną rano.
...
Dziś zniosłam pudełka z ozdobami i  czekam  na natchnienie 😃

Spacerując robię  też zakupy, żeby później nie latać po sklepach.
 Jeszcze nie spisałam corocznej listy co i kiedy jest do zrobienia, ale niebawem sie za to zabiorę. 
Ryby zamówione, do odbioru 20 grudnia.
Gałązki do zorganizowania, może od siostry, ale  zwykły swierk  szybko się obsypie,  wiec może kupię jakieś inne. Ale to dopiero za tydzień.
Okna umyłam, jak bylo jeszcze cieplej, bo odkładałam to z tygodnia na tydzień.  
Porządki w szafach jako tako zrobione. Letnie ciuchy  wyniesione na strych.

Jeszcze tylko usztywnię kilka ozdóbek, już dałam siostrze to co zrobilam, ale poprosiła jeszcze o sopelki. No to machnęłam  kilka dla siebie  i dodatkowo jeszcze dla niej  inne  śnieżynki. To wciagające zajęcie, ogladam jakis serial i dziubię😃




28 komentarzy:

  1. Podziwiam Cię z tym dziubaniem cieniutkim kordonkiem. Śliczne te śnieżynki. Ja też jeszcze troszkę w proszku świątecznie. Kąty posprzątane, a reszta? jest czas, bo nic nie będę wypiekać, a i gotowanie dużo czasu mi nie zajmie, jedynie te ukochane Bezowego pierogi pochłoną mi cały dzień. Dora, damy radę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Spoko, zawsze ogarniam, zreszta J. bedzie pomagał, ciasto pewnie upiecze i chleb, akurat ten co on jada to bardzo smakuje Starszej. Pierogi i uszka bede lepić na końcu.Zazwyczaj cale popoludnie mi to zajmuje , zeby nic juz inego mi nie zaprzatalo glowy. Pyrka barszcz, cos sie piecze, a ja sobie lepię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdolna jesteś Dora,piękne te śnieżynki.Też mam obiecaną serwetę od sąsiadki, za podwózki;)
    A ryby przechowujesz surowe czy od razu przerabiasz?
    Ja też muszę zrobić listę zakupów i zaplanować całą logistykę,żeby się nie pogubić w natłoku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Za wczesnie do przeróbki niestety, trzeba bedzie w lodzie przechować.

    Dziękuję, nie jestem zbyt precyzyjna,moje kolezanki szydełkują pięknie, a ja to tak z doskoku,jak mi się zachce,scieg nie jest idealny, no ale nie przejmuję sie tym dla,mnie wystarczajaxo ok.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam ,jakie ładne robótki, wiem,że to wciąga, kiedyś dawno temu robiłam szydelkiem ,ale kuedy to było......,powoli trzeba zacząć szykować, może w sobotę uszka,pierogi to na świeżo muszą być....aaa zrobi sie ,córka pomoże i 11 osób albo 12 ,nie wiem jeszcze dokładnie jak zawsze na wigilii będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdążycie, a z pomocą córki pojdzie szybko!

      Usuń
  6. Dora, chyba za skromna jesteś, śnieżynki są przepiękne ! Tę z reliefowymi słupkami też sama wydziergałaś ? Dopiero co trafiłam na takie w internetach i jeszcze nie bardzo wiem, jak je wydziergać, ale znalazłam filmik z instrukcją, więc może uda się kiedyś przysiąść z szydełkiem w ręku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tam są ze trzy reliefowe. Po prostu szydelko wbijasz z tyłu lub z przodu pod słupek i przeciagasz nitkę. Korzystam z prezentacji na yt, bo tak mi najlatwiej, często rosyjskich, ale zdarzalo sie tez i z innych😃 jak mi sie jakis wzor podoba to probuję .

      Usuń
    2. Dwie reliefowe są😃

      Usuń
  7. Piękne śnieżynki, prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne śnieżynki a parasolka skradła mi serce ;-) moja Mama piękne rzeczy robiła ja beztaleńcie szydełkowe, w końcu miałam być chłopakiem dlatego odnajduję się z wkrętarkami i wiertarkami hahaha

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam zielonego motylka od Ciebie!
    Szacun za wiertarki i wkrętarki.

    OdpowiedzUsuń
  10. O powiedz jakie to seriale, bo ja ostatnio załamuje sie kasacjami - np. HBO max kasuje westworda i nierealne, na Netflix tez jakies produkcje zaczynaja i nie koncza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnosci ogladam, nie tylko na netflixie, bo i w tv i na playr czy hbo max. Ciężko cos wynaleźć . Ostatnio łyknęłam nowy 4 sezon The sinner. Alba, powiedz ze mnie kochasz, na player ,,siostry", no nie pamietam tytulow, ale sporo tego.Niestety brak ciekawszych seriali czy filmow, takich na prawde wciagajacych.
      Do szydelkowania wrzucam jaka bzdurkę o tematyce swiatecznej np.z lektorem,zebym nie musiala czytac😃

      Usuń
  11. Dora, to ty robisz takie cudeńka? Jak belgijska koronkarka ?Coś przepięknego, powiedz, czy ktoś ci pokazał , nauczył, czy sama tak z siebie ? Kitty zachwycona !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kitty😃😃😃Robię od czasu do czasu, teraz,zmobilizowala mnie obietnica dana siostrze, że dorobię wiecje ozdób na jej choinkę, bo w zeszłym roku po prostu dałam jej wszystkie moje , które i tak leżały schowane.
      Nie jestem mistrzynią szydelka czy drutow, cos tam umiem, ale leniwa jestem, włóczka droga, więc nie zajmuje się dziergactwem na wiekszą skalę. Jestem niecierpliwa, lubię małe formy, dopoki mnie to bawi.
      Teraz jest mi latwo, bo korzystam z filmikow na yt. Pan lub pani pokazuja krok po kroku jak wykonac dana serwetke, gwiazdke czy cos tam, puszczam wiec filmik i wykonuję nowy wzorek, wyszukuje co mi sie podoba no i tak to wyglada. Schematow rysowanych nie lubie rozkminiać, ale kto wie ,moze kiedys dla gimnastyki mózgu skorzystam.

      Usuń
    2. O rany, ja kiedys probowalam tez nasladowac mistrza z youtuba, ale cos sie w tym gubie ...i nie mam cierpliwosci. W cholere z tym, ide do charity shopu a tam cudenka z dawnych lat za grosze - i tak to wyglada 😂Podziw moj tym bardziej wielki dla Twoich zrecznych paluszkow 😍

      Usuń
    3. Dziękuję😃Mnie relaksuje taka robotka, wyłacza się natłok myśli😃😃

      Usuń
  12. Przepiękne są te Twoje szydełkowe ozdóbki! Dopiero się uwolniłam od szczękowych dolegliwości. A tyle do zrobienia. Wianki porobiłam dla wszystkich wkoło a sobie żadnego. Jeszcze się nie bardzo ogarnęłam po remoncie a tu święta...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. dDobrze, że sie uwolnias i juz bez bólu!
      Ja wiankow nie robilam, nie mam galazek jeszcze, J ma przyweźć, wtedy wstawie do wody tu i tam i beda stroiki choinkopodobne. Ale kto wie moze cos mi odbije i jeszczw wymysle jakiws inne zdobiebie. Girlandy mi sie podobaja,ale przeciez nie bede wbijac geoździ w sciany, no i potem sprzatac tych opadajacych igielek tez nie lubię. Po za tym w styczniu J chce sie zabrac za przedpokoj, nie wiem czy faktycznie, alw jak chce to mu nie zabronię. Tak wiec znow bedzie brud,kurz ito. Po co sobie dokladac jeszcze wyrzucanie choinkowej zieleniny.

      Usuń
  13. Jeju, jakie cudne! Nie dosyć, że jesteś zdolna niesłychanie to musisz mieć dobre oczy do takich drobinek. Śliczności 🙂🙂🙂

    OdpowiedzUsuń
  14. Na YouTube powiadasz, to idę poszukać, bo mnie naszło na ozdóbki ręczne

    OdpowiedzUsuń