niedziela, 29 stycznia 2023

Szybki

 spacer niedzielny.  Okutana byłam szalikiem,ale i tak mi zimno było w twarz, bo wiadomo,oddychasz, robi sie wilgotno, blee, a oczy łzawiły, bo wiatr, a mróz i wiatr to nie jest przyjemne połączenie.

Kilka razy sam J .wpadał w poślizg,   ale udało się bez upadków przejść się kawałek, sporo było już  suchych chodników. Oglądaliśmy  kamienice  po drodze, znów kilka jest w remoncie, lub po.  Nie są to remonty doskonałe, zabytki,  a znikają ozdobne elemmenty, jak na jednej z bram...ech.  Bliźniacze kamienice, sliczne,jedna wyremontowana, druga do sprzedaży. W tej drugiej ,   zniszczonej brama z dekorem. 








Wewnatrz , na parterze 


 ..

Kolejne budynki  też piękne, 









..






A tu jedna z licznych oblodzonych roślinek i  gałązek. 


17 komentarzy:

  1. Te zabytkowe kamienice powinny być wszystkie wpisane do rejestru zabytków, a nie są. Ja myślałam, że skoro o moim Przedmieściu Oławskim piszą że to zabytkowy kompleks to oznacza, że jego kamienice są traktowane jako zabytki. W Internecie wyczytałam jednak, że objęte ochroną konserwatorską jest układ osiedla, a o ochronę poszczególnych kamienic trzeba się starać, aby dana kamienica była wpisana do rejestru jako zabytek.
    Jak weszła ekipa remontować naszą klatkę schodową to też miała zapędy aby zrąbać stiuki, ale konserwator jednak się zjawił i uniemożliwił, ale nasza kamienica cała należy do gminy, a jak by to była wspólnota to nie wiem jak by to wyglądało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, to jakies kombinacje są.Nasza kamienica tez nie jest wpisana, a jefnak wielka pano konserwator miała uwagi i narzucala wybór koloru np. alw to do czego powinna sie przyczepić i na co zwrocic uwage i kontrolowac, to juz nie. Jedna wielka sciema i klika.

      Usuń
  2. Śliczne te kamienice. U mnie też jest wiele takich perełek, tylko, że starówka krośnieńska, to jednopiętrowa zabudowa. Jak zrobi się cieplutko, połażę wokół i też obfocę.
    To ja Bezowa, ale kapniesz się po "krośnieńskiej starówce" hahaha.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam,że chciało Wam się wyjść po pracowitym tygodniu. Uznałam, że ziąb ,więc bałam się, że moje wrazliwe uszy mi przewieje i siedziałam w domu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się cieplo ubralam , czapka grubo owinelam się szalem i bylo ok, tylko w twarz zimno i w oczy wialo.

      Usuń
  4. Piękne te kamienice i też mi szkoda, kiedy bezmyślnie niszczy się coś, co można odremontować, czy odtworzyć. U nas też zimno i wieje. Może jutro będzie lepiej i w końcu ruszę na kijki, bo mnie wszystko od małej ilości ruchu boli już.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie ta bezmyślność i lekceważenie mnie denerwuje.

      Usuń
  5. blogger mi fika i nie mogę się zalogować, tu iksińska;D

    podziwiam, ja tych detali po prostu nie widzę jak sama parzę, dlatego lubię patrzeć twoimi oczami, ty masz jakiś zmysł, którego mi brakuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za Twoją obecność na moim blogu i komentarze. Kamieniczki piękne i, mam nadzieję, że konserwatorzy uszanują to piękna. Urzekła mnie fotografia roślinki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety Arteńko, nie szanują, ważniejszy jest kolor kamienicy, od piekna detali, narzekałam bardzo na fuszerkę, olewactwo, i oszustwa podczas remontu elewacji kamienicy, w ktorej mieszkam, ale podobne praktyki są wszędzie, a plaxa za to wspolnoty, czyli my , mieszkańcy :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic sie nie dzieje ,to i pisac nie ma o czym😃😃

    OdpowiedzUsuń