niedziela, 21 lipca 2024

Pajączka

 obserwuję, zadomowił się na kalanchoe.




Przeniósł kuleczkę wyżej! 

Siedzę z koteczkiem na balkonie wieczorami,  dzisiaj  również rano.









No cóż, skrzynki wypadałoby wymienić na inne, może w przyszłym sezonie się tym zajmę. 
 
Gwoździ tak łatwo w ściany nie da się wbić,  więc na razie nic na nich nie wisi. 
 Niestety nie przetrwały clematis i hortensja. Odpuszczam w takim razie. Będą skaniaki  i inne łatwe roślinki. 
Przed wyjazdem wrzuciłam w doniczki  orzeszki  nasturcji  i ładnie wyrosły.  Szczawiki same  wyrosły w kilku miejscaćh, bo przy wymianie ziemi  na wiosnę  zmieszałam część  ziemi ze skrzynek   z nową , porozsadzałam rośliny,  wyjechałam, a teraz patrzę, niespodzianka, są szczawiki😃

Gorąco, więc siedzę i ogladam seriale, krzątam się po domu, ciagle coś sprzątając. 
 Dziś z kolei  J. postanowił posegregować płyty cd. To dobrze, bo wstawiałam  je 4 kiedyś  z pudeł na regał  jak leci. 
No ale jak to facet,  zrobił to zupelnie nie tak, jak bym ja to zrobiła. Do płyt z tyłu  nie ma jak się dostać, wcześniej było.  Szkło upchał  na półkę wyżej  całkiem  bez sensu, teraz będę musiała znaleźć  nowe miejsce.


 No i tak to. 




17 komentarzy:

  1. Facet tak majo z porządkami że niby jest ale jakoś tak jakby nie było. ;-D Mła zatrzymała kaprawe ślepia nad tym co nad płytami. Balkon urodny, z widokiem i wogle. Najpiękniejszy jest oczywiście Element Futrzasty. :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widok miejski im niżej, tym gorzej😃
      Szkło kolorowe tam zostanie, ale bez aniołków Sadowskiego.

      Usuń
  2. Fajny skalniak, powinnam sobie zrobić taki na balkonie, może w tej misie, w której mam w tym roku pelargonię, byłby akurat na tę moją patelnię ;) I szkło piękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skalniak marzyłby się w gliniastej donicy, ale za ciężka byłaby żeby wisieć.

      Usuń
  3. Czy w jednej ze skrzynek są rojniki ,czy dobrze widzę. Masz na co popatrzeć siedząc z koteczkiem. U mnie pelargonie swojego chowu ,dragony też i super wisty ,heliotrop,2 rodzaje komarzyc .Hortensji też mam dużo, ogrodowe wymagające, jak nie popada to muszę podlewać. Rojnik dostałam od bratowej i tak stoi w doniczce i zastanawiam się co dalej .Dziś znów grzeje porządnie, wyrwałam cebulę w warzywniaku ,rok temu obrodziła, a w tym roku nie za bardzo. Twoje roślinki i tak sie dobrze mają,bo przecież wyjeżdżacie i ktoś podlewa.Milego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, to są rojniki, bardzo je lubię.
    Begonie są śliczne, ale u mnie deszcz by je łamał. Jak pogoda jest pół na pół, to te moje roslinki sobie dają radę, jak są zlane deszczem to akurat w gorace dni maja okazje podeschnąć. Skrzynki nie maja podstawek, doniczki juz tak. Kolezanka kontroluje co i jak😃

    OdpowiedzUsuń
  5. Irenko pięknie musi być u Ciebie i kolorowo. Dobrego tygodnia również. Wlasnie pogrzmiało i pada deszcz, ale duszno, chociaż chlodek trochę z zewnatrz odczuwam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiekna jest ta kuta " siatka" , balustrada ? na Twoim balkonie Dorko, brakuje mi slowa, podpowiedz? Sama nie wiem co ladniejsze, czy balustrada czy rosliny, mialabym dylemat jak wyeksponowac i jedno i drugie 😉 A ktore to sa rojniki? tej nazwy w zyciu nie slyszalam, kojarzy mi sie z.... robaczkami :)) Kitty

    OdpowiedzUsuń
  7. No cóż, wyeksponować balustady bardziwj się nie da, niż to jest. Pomalowali , polozyli plytki przy remoncie elewacji i jest teraz w takim kolorze, wczesniej byla brązowa, taka bardziej mi sie podoba. Żeby bylo ladnie powinny być ciekawe ladne donice, ale wieszam skrzynki ,żeby bylo wiecej miejsca na podlodze, dla kotka.
    Rojniki sa na 3 zdjeciu, to skalniaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na trzecim zdjeciu sa te czerwone kwiatki, mowisz o szostym z dluga skrzynka ? Te rozgwiazdy ? Uwielbiam te skalniaczki, ale u mnie na dworzu za mokro na nie, padly mi . Angielska nazwa tez durna : houseleek, czyli por domowy :)) Gdzie on por i gdzie on sie roi?? Ja je nazywam rozgwiazdy :)) 😅a zime ci przetrzymaja na balkonie??? Kitty

      Usuń
  8. Kiedyś wieszalam,skrzynki na zewnątrz balustrady, jednak teraz kiedy nie moge sama ich pilnować, w razie deszczu,wiatrzyska czy,burzy, wieszam do wewnątrz,tak jest bezpieczniej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna kolekcja CD, trochę ciężkiego brzmienia i JMJarre 😄
    Zazdraszczam Ci ręki do kwiatków. Ta skalniaka skrzynka bardzo mi się podoba. Moje skrzynki też wiszą od środka, bo z zewnątrz jest kocia siatka . A skrzynki mam w tym roku wypaśne bo zrobione z kobiałek po truskawkach. I dają radę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest duzo rockowych zespolow, Pink Floyd, Tengerine Dream, J.M.Jarre, Genesis i itp. Plyty sa w 2 rzedach, podobno podzielone na zagraniczne i polskie oraz pod wzgledem muzyki😃
      Jest eszcze szuflada plytami z muzyki dawnej.
      Jest czego sluchać.
      Skrzynki po truskawkach wylozylaś folią?

      Usuń
    2. Tak. Rok temu jedna tak na próbę i się sprawdziło. Teraz mam dwie, a trzecia kwiaciarnia też w tym typie, dlatego się odważyłam. Zioła w jednej, w drugiej kolorowe listki, w trzeciej zielone. Nie inwestowałem w tym roku w żadne kolorowe kwiatki. Nie mam pojęcia jak się nazywają. Muszę jutro zrobić zdjęcia, może wujek G mnie oswieci 😉

      Usuń
    3. Kolorowe listki już znalazłam, bo skojarzyło mi się że było ich multum na Capri i wujek G mi je pokazał
      https://sklep.swiatkwiatow.pl/koleus-rainbow.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwqf20BhBwEiwAt7dtdZz8QB55QaaoOzPHf347eu-E_Sxoji9HCKWG8BLkaA26qe-apM6xZRoCRxkQAvD_BwE

      Usuń
  10. Czyli popularne znane nam ,,pokrzywki", uszczykuj czubki, to sie będa ładnie rozrastać, można tez je uprawiac w mieszkaniu, więc mozesz na zimę przechować w domu a na lato znow na zewnątrz. Najczwsciej jednak robi sie nowe coleusy ze szczwpek,bo roslina mateczna juz ładnie nie wyglada..

    OdpowiedzUsuń