niedziela, 8 grudnia 2019

Mam

te ceramiczne ozdóbki wypatrzone w klamociarni w zeszłą sobotę.
Nadal dodając zdjęcia widzę ich zapis, a nie widok:( Dziś kolejny deszczowy i wietrzny na dodatek dzień, na morzu sztorm, więc pojechalismy tylko na flohmarkt.Kupilismy dwie lichtarzowe wiszące gwiazdy.
No, taki tam gadżecik świąteczny, już wiecej niczego w tym temacie już kupować nie będziemy. .... No i popołudnie z koteczkami i filmami. Popisałam z córkami na messengerze , i się okazało, że wczoraj Młodsza przytuliła koteczka! Biały z pręgowanym rudym ogonkiem i rudą grzywką, już wykastrowany, jeszcze nie ma roku. Nie boi się, bo,tydzień już,mieszkał z,ludźmi. Fajniutki😀 ... Jutro J.jedzie sam do pracy ja praxujęxw domu, będę kląć przy szyciu, bo jeden uszytek będzie trudny,jedwabna haleczka, trzeba skrócić , ale bez obcinania, czyli zrobić fałdkę, żeby zostawić koronkę. Niby nic ,proste przeszycie, ale wiemy jak jedwab jest wiotki i że na halki cięty ukośnie, oj będzie bal...

16 komentarzy:

  1. Wspolczuje tego jedwabiu, ja chyba wzielabym sie do tego recznie, predzej by mi poszlo.
    Gadzeciki bardzo fajne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podfastryguję i przeszyję, mam nadzieję,że będzie ok. Najgorsze, że nie mam jak sprobować sciegu, zazwyczaj jak obetnę , to na tym kawalku sprawdzam,i ew.ustawiam odpowiednie naprężenie axtu będzie klopot.

      Usuń
  2. Dora, mam pytanie - czego ty nie umiesz zrobić? Podziwiam, bo mnie już się nie chce. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusiu, wielu rzeczy nie potrafie, np. być kierowcą.

      Usuń
  3. Bardzo fajne ozdoby, a szycia współczuję. Szkoda, że nie da się uciąć koronki i przyszyć na nowo po skróceniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ale z przyszyciem też byłby problem bo cienutka.

      Usuń
  4. Jedwab szyje się paskudnie, nie dosyć, ze się ślizga, to trzeba mieć do szycia cienką igłę żeby za dużych dziurek nie robić...
    Te ceramiczne zawieszki są śliczne, na choince raczej nie powiszą, bo chyba będą za ciężkie, ale powiesić je np w oknie będzie git;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wilmo, trzymaj kciuki😀
      Hm, no sprawdze, czy gałązki wytrzymają, może akurat.

      Usuń
  5. Jakie śliczne ozdóbki! Wyobrażaj je sobie na domowej choince, szybciej Ci zleci to zesłanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😀 Wyszlo na to, że poszłam w tym roku w karmin.
      Już myślami jestem w domu, aż mi się pofyrtało, że to już za tydzień.

      Usuń
  6. Ozdobki sliczne - powiedziala ta co z lenistwa od lat nic nie ozdabia:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ozdobki sliczne a co do jedwabiu to moja krawcowa w pradawnych czasach szyla przez gazete.Obcinala bialy margines gazety aby farba drukarska nie pobrudzic materialu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw musze jakos uporać się z szerokoscią,zaznaczyć, zaprasować, a to dziadostwo się wije i ślizga, szlag mnie trafi.

      Usuń
  8. ozdóbki świetne;)
    a czemu nie możesz ciąć? koronkę można doszyć a fałdka może przeszkadzać albo się odznaczać pod sukienką?
    No i fakt,podłożyć papier cieńki,lepiej się będzie szyło,choć nie wiem czy ja bym tego tez ręćznie nie dziabnęła;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak sobie zażyczyła, skad ja wiem czy ona w tym,spi, czy nosi pod sukienką, paskudztwo i tyle, wlasnie patrzyłam jak się do tego zabrać i już mi niedobrze.

      Usuń