wtorek, 13 kwietnia 2021

W niedzielę

 wiatrzysko wiało, więc zwiedzanie i oglądanie zabytków sakralnych.












Tu po lewej jak się powiekszy zdjecie, widać jednak Nepomucena, rzeźba drewniana, święty trzyma  palec na ustach.






Jeden Nepomuk zaliczony😃 Drugi , drewniany wewnątrz , w kościele,  niestety, nie można było wejść do środka, bo kraty. To i tak dobrze, bo do niektorych drzwi zupełnie zamkniete .




Nie wiedziałam, że w Stary  Wielisław to taka interesujaca wieś. Trzeba będzie kiedyś przyjechać i przespacerować się dokładniej.

...

Kolejna wieś, Szalejów Dolny, i tu dużo ciekawostek,



Kolejny Nepomuk ,














 I jeszcze  po drodze krzyż, rzeźba przydrożna, bardzo ładna.




16 komentarzy:

  1. wycieczka zacna.A ja cóż,jeśli już to po okolicy bo X-men w trasie a teraz to i tak się nie chce bo pogoda hm.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to samo, jest J.jest zwiedzanie opłotków,a kiey jestem sama zostaje miasto.

      Usuń
  2. Fajne bardzo. Zdezorientowała mnie św. Rozalia, jakaś taka etruska mi się wydała, wzięłam w pierwszym momencie znicz za puchar. Rozalia ucztująca. 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwie Rozalie w pozycji leżącej!
      Mam nadzieję, że klikasz w zdjecia i widzisz je dokladniej.

      Usuń
    2. Prawda, dwie Rozalię wypoczynkowe😀

      Usuń
  3. BArdzo to wszystko jest interesujaca, piekne miejsca masz w poblizu, a nepomuki wielkiej urody!!!!!wszystkie! uwielbiam takie zwiedzanie, Dolny Śląsk to skarbnica zabytków. Kiedys tam dotre...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liżemy tematy po wierzchu, a historia jest bardzo ciekawa i moc wszelkiego gatunku zabytków, najcześciej niestety mocno zniszczonych. Tyle lat jeździ sie po okolicy, ale na różne rzeczy zwraca się uwagę, za kazdym razem coś ciekawego, wracsm do domu, zagladsm w internety , i cos tam w panięci zostaje. Czasami jestesmy już przygotowani i wiemy co chcemy zobaczyć.

      Usuń
    2. Mnie też czesto się zdarza ,ze niewiele wiem o tym co zwiedzam a dopiero potem się dokształcam, ake kepiej jednak się dobrze przygotować. Tak czy siak jest fajnie tak się włóczyć. Przeczytałam o św Rozalii , lubie czytywac takie zyciorysy, ktore brzmia jak baśnie. W Caracas mialam sąsiadkę o imieniu Rosalia..co wymawione po hiszpansku brzmi Rosalija...ciekawe czy wiedziala jaka to była postać.

      Usuń
    3. I w ten sposob się uczymy, poznajemy coś nowego, lubię tak😃

      Usuń
  4. https://parafia-zegrzepomorskie.pl/?p=3087

    O św. Rozalii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co to te obeliski z napisami "Rosalia" i "Xaverio"? Pomniki ku czci świętych, nagrobki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Na 2 zdjeciu jest cała figura wotywna, na 3. Opis, pokazani rożni swięci, na nastepnych zblizenie kazdej z 4 stron.

    OdpowiedzUsuń
  7. Klikaj na zdjecia , to przeczytasz co i jak. W skrocie, kolumna wotywna podobna do tej w Klodzku kolo ratusza, obie upamietniają dżumę w 1680 r. A świeci sa patronami,,Rozalia i Boromeusz od dżumy, Franciszek Ksawery od dobrej smierci.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki, a to ciekawostka. Nigdy dotąd nie spotkałam takich dziwów.

    OdpowiedzUsuń