piątek, 28 maja 2021

Deszczowo nadal.

 Sprzątaczka wzięła wolne, więc sprzatam za nią. Nie chciałabym tej fuchy na stałe u tak popieprzonych ludzi, a sprzataczka też ma nierówno pod sufitem. Zrobię zdjecia , bo to trudne do wytłumaczenia, ale z mopa używa tylko górnej części, nie ma wiaderka, wiec trzeba w rękach wyżymać, z mopa spada  ta ściera,  jprdl.  I ona codziennie jeździ do firmy szefowej, a do ich domu dwa razy, to się można zajechać! 

Muszę wozić naszego domowego mopa. Zapomniałam o tym i się namordowałam jak głupia. 

....

Kwiatki dla Romanki

Proszbardz kamasja z ogródka szefów

A rosnące  w ogrodzie i pod lasem, czy przy drodze,  to jak się okazuje hiacynty, coś kiepskie te zdjecia, za jasne , robione na szybkiego w oryginale to dość niebieskofioletne te kwiaty, może się uda zrobić lepsze foto po niedzieli.


A tu już iryski,  Tabazelko , telefon mi teraz powiedział , że to kosaciec bródkowy  niemiecki  Ambassadour, jak zwał, tak zwał sa bardzo ładne  i wysokie, mus podwiazywać. Miejsce zaciszne, z boku  budynku, latem dość słoneczne , dobrze im się tam rośnie. 



Tu  rododendronek , wzmacniam go , podsypuję ziemia, korą, fusami z kawy, nawozem, moim zdaniem dzieki temu pieknie sie wybarwia i ma wiecej kwiatów, bo kiedys mial ze 3 kwiatki i były bladziutkie.


 

No i to tyle na razie, dopiję kawę i pojdę dosadzić w ogrodku wczorajsze zakupy.  Zieloną pietruszkę,  kalarepy i  truskawki. Eksperymentalnie😄

Płot sąsiada, jest odstep między ziemią a płotem




No i tak to wyglada, tak krawiec kraje , jak mu materii staje. Powinno ładnie rosnąć, skoro w zeszłym roku bylo ok.


15 komentarzy:

  1. Cały czas się zastanawiam, czy zdąży to wszystko wyrosnąć, za ten czas Waszego pobytu?
    Nigdy nie miałam ogródka, to nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekonamy się. W zeszlym roku pomidory zostAly samopas, piekniexwyrosly i owocowały, jak przyjechalismy w sierpniu to mielismy do jeść bardzo dlugo.nie kupowalismy pomidorów w sklepie.

      Usuń
  2. Rany, kamasja!😀♥️♥️ Ale dzwoneczki hiacyntopodobne też fajne😀. Co do krawca i materii, to ważne że ta materia to ziemia😀. Nawet na niedużym kawałku coś urośnie. Na jeszcze mniejszym urosło 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, kamasja jak byk.
      Dzwoneczki to hiacynt jakis tam.bardzo to ladne jest.musze wsadzic patyka , zeby pamietać,że to to i wziać kilka cebulek .

      Usuń
  3. Ale jesteś pracowita...ogródek, też sobie pomyśłalam czy zadążysz zjesć, ale w sumie to fjanie jest tak dogladac czy rośnie, taka miła odskocznia...hiacynty bardzo mi sie podobają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odnosnie plonow , to w zeszlym roku pomidory jedliśmy do późna, chyba do konca wrzesnia, w kazdym razie jak wracalismy do Polski to wzielam troche jeszcze zielonych. Lubczyk uzywam,,szczypior tez, miete jak sie zrobia upaly to w sam raz , mam jeszcze melise pod gruszą, lubie tski zestaw do picia. Mamy zamiar tu byc do polowy lipca lub troche dluzej, wiec zobaczymy jak to bedziecroslo, no a pozniej tez pewnie jeszcze przyjade z J. jak zwykle do jesieni, więc jeszcze mozna bedzie korzystac z ogrodka. No tak sobie gdybam, a jak bedzie to będzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Do pomidorów to wcale nie mam zdolności, więc podziwiam, że "same" urosły:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez bylismy zdziwieni, z,pewnoscią pomoglu chwasty, ktore utrzymywaly wilgoć ,,ale i tez zmienns pogoda, bo przexiez nikt ich nie podlewał.Jedynym efektem twarda skorka, a tak to byly przepyszne. Jedne drobniejsze, drugie wieksze, oba rodzaje koktajlowe. Kiedys mialam w doniczce tez cudnie rosly.

      Usuń
  6. Nie widziałam kamasji na żywe oczy, ładna! Ona jest na zawsze czy jednoroczna? Ogródek warzywny masz praktycznie pomyślany, życzę obfitych zbiorów do codziennego użytku :) Ja dziś do skrzynki włożyłam porośniętą cebulę i szczypiorek będzie pod ręką. Mam ochotę na rododendron, dużo z nim kłopotu, ma jakieś specjalne wymagania? Dorcia, Ty jesteś ogrodnicza-specjalistka dlatego pytam :) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  7. Specjalistka jest Tabazelka, ale co nieco wiem. Rododendrony lubią zakwaszony odczyn ziemi i w miarę słoneczne miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  8. Znasz się na tych roślinkach, truskawki to w tym roku nie będą owocować, chyba że jakaś inna odmiana, mamy trochę dla siebie, kwitną, ale zimno nie sprzyja żadnym roślinom, kwiaty też słabo rosną.Cieplo by się przydało natychmiast,moje małe perliczki zamknięte,bo z zimna mi trochę się zniszczyło.Milego popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, jak to,biedniutkie.
      Nie znam się, nazwy odmian sa podane, poczytalam w necie, no,może będą smaczne,,okaże się .teraz ma byc sloneczny tydzień, wiec może ruszą z kopyta.to bardziej zabawa i eksperyment, alw jakby byly z tego owoce to byloby niezmiernie miło😄

      Usuń
  9. Moj rododendron juz od tygodnia jest caly w kwiatach. Mnie tylko denerwuje, ze kwiaty rozowe:) ale poprzednia wlascicielka najwyrazniej uwielbiala wszystko co rozowe:)) bo pod domem (od tylu) tez mam caly ciag roz i wszystkie rozowe. A ja akurat nie przpadam za rozowymi kwiatami. Wspanialy nie lubi roz wiec jest nadzieja, ze je wykopie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez akurstnie nie przepadsm, chociaz blady fiolet bardziej mi nie pasuje.

      Usuń
    2. Mnie sie podobaja takie krwisto czerwone. A wlasnie wrocilismy z knajpy i tam przy wejsciu kwitly piekne granatowe irysy. Ogromne kwiaty i ten kolor - cos pieknego. Jutro Junior wraca do siebie wiec jak sie obrobie to wreszcie napisze notke i wstawie zdjecie tych irysow.

      Usuń