piątek, 24 września 2021

Piąteczek

  Wczoraj odpoczywałam, bo  lało i wiało. Pewnie na morzu były sztormowe wielkie fale, ale nie byliśmy i nie widzieliśmy,  tylko sobie wyobrażam.

Dziś,  jak na mnie , w miarę rzeźko się zebrałam i pojechałam ujarzmiać główną rabatę. Jednak o 11 się rozpadało, więc znalazłam zajęcie w domu, poczyściłam srebra w kuchni , przyszyłam guzik do koszulki, przetarłam tu i tam, i deszcz przestał padać i mogłam cos znów robić na zewnatrz. Wiatr nawiał nowych liści , głównie lipowych, wiec pozamiatałam ,  zdążyłam nawet ogarnąć od ulicy i już było po 15.  

W domu sprzatanie, prysznic i już, można odpoczywać. Za oknem wieje, znów popadało. No cóż jesień. 







A tu  rozszalała cymbalaria bluszczykowata 
Agniecha widzi? Zadarniła kamole i co tam bylo po drodze,  i już pięła się po ścianie domu.


 Ujarzmiona pare dni temu ,


 deszcz jej służy , więc już zauważyłam nowe macki😀

  A ostrokrzew  już się szykuje do świąt.


13 komentarzy:

  1. ta cymbaralia to by mi się przydała tu. U nas też taka pogoda, niezaleznie od pory roku. Wiało tylko bardziej niż zwykle. Przypomniałas mi, że gdzieś w krzakach w donicy mam ostrokrzew, który miałam wsadzić do ziemi przed trzema laty. Ciekawe, czy jeszcze żyje.
    Odpoczywaj sobie weekendowo i ładnej pogody!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki Izydoru,dalas czadu z ostrokrzewem, pewnie ma się dobrze😀 Mnie sie bardzo podoba, ale dlaczego tak kłuje!
    Pogoda srednia na jeża.

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko!jaka TY znawczyni jesteś, każdy krzaczek nazywasz. Dbasz i masz -zielone i kolorowe. Trochę się dziś i wczoraj napracowałam, bo wykopki ziemniaków były.Podlalam kwiaty na dworze i w domu, będę sprzątać po niedzieli, na bieżąco sprzątam, więc dziś odpuściłam.Mikej niedzieli dla Was.

    OdpowiedzUsuń
  4. Irenko, miłej dla Ciebie ,i dla Was, i ładnej pogody. Wykopki ,ok , to jest robota! Sprzątanie nie zając, u nas koty smiecą i codziennie trzeba machnąc odkurzaczem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do znajomości roślinek, to się uczę, robię zdjecie, sprawdzam w internecie, no i lubie roslinki, to chcę wiedzieć o nich co nieco. No i w tych cudzych ogrodach tyle ciekawych kwiatków rosnie,to sie zainteresowałam ,skoro trzeba troxhe przy nich robić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cymbaralii to na oczy nie widziałam, wciąż się od Ciebie czegoś nowego dowiaduję 🙂
    Niech Ci nie wieje, żebyś mogła spokojnie wszystko zrobić i jeszcze odpocząć. Ciekawa jestem co wyszperasz w klamociarni. Powodzenia 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cymbalaria bluszczykowata,

      https://www.futuregardens.pl/tojesc-rozeslana-aurea-lysimachia-nummularia-duplikat-1-3673.html

      Usuń
    2. Dora, dziękuję, już wiem co to jest. Nazwę "tojeść" znałam, tylko nie wiedziałam, że te kwiatuszki się tak zwą 🙂

      Usuń
  7. Cymbaralia ? kilka tygodni temu ukradłąm taka roslinkę podobna, bardzo mi sie spodobała i wziełam siebie sadzoneczke, przyjeła sie , ma biale kwiatuszki, jest taka delikatna...wyglada na cymbaralie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam, juz poprawiłam nazwę, bo przekręciłam nieco.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cymbalaria jak cymbalaria, fajna, ale dla mnie fajniejszy czerwony rojnik😀 z resztą rojniczego towarzycha i dalia. Popatrz, jaki kwiat podobny do rojnika😀. Lubię patrzeć na jedno i drugie, nie udaje mi się uprawa ani rojników (giną, one lubią ciasne ramki, gdzie nic nie konkuruje i słońce - brak ramek i słońca) ani dalii (wykopki, przechowywanie), to se chociaż popatrzę 😀. Raport proszę z klamociarni😀

    OdpowiedzUsuń