czwartek, 20 lipca 2023

W domeczku

 jesteśmy już czwarty dzień, ale pędzą te dni jak szalone , a ja niby już zadomowiona ale jakaś taka nieskładna z robotą. 

W poniedziałek wtem domofon.  Kol.G telepatycznie wyczuła, że mogę być już w domu i trafiła😃Tośmy sobie posiedziały, ożłopały herbaty, poruszyły milion tematów i umówiły na wspólny wypad do kol.W.  Jeszcze nie dzwoniłam do kol.W celem dogadania terminu.

Z kol.R z kolei we wtorek i środę zrobiłyśmy obchód miejski.Trzeba korzystać póki kol.R  jest na urlopie.

Dziś  chwilę  popadało , podobno ma kilka dni popadywać, weekend sloneczny i znów deszczowo, ano zobaczymy.

Ogarnęłam już roślinność domową i balkonową, okien nie myję z powodu tych zapowiadanych deszczy. 

Musimy też  zastanowić się nad kolejnością działań remontowych. 

...


Pierwszy raz storczyk nie padł, a nawet zakwitl, co prawda nieco dziwacznie, bo tak na boki, i ze szczepką na jednym pędzie, no ale wow! 



Przywiozłam dwa anturium, które znalazłam  wyrzucone na zielony śmietnik za budynkami.  Przetrwały na zewnątrz, w ziemi z ogródka, schowane przed bezpośrednim słoncem, wypuściły nowe kwiaty, no jak tu nie zabrać do domu. Wsadziłam  do normalnej ziemi i  jednej donicy i mam nadzieję, że bedzie  im dobrze.


11 komentarzy:

  1. Dzień dobry, witaj w kraju 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma jak w domku ,witaj.Masz rękę do kwiatow, uratowane anturium już się odwdzięcza, zaraz obsypie kwiatami. Trochę chłodu i jest lepiej,bo w niedzielę nie dało sue wyjść. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,hej, macham 😃 w Niedziele bylismy w drodze, więc klimatyzacja samochodowa byla nioeoceniona, bo im blizej Polski tym bylo cieplej.
      Na szczęscie noce chłodne, mam dwa wiatraki, i jak nam za goraco to włączamy.
      Ogolnie trochę lepsze temperatury, da się żyć. Sciskam! Jak u Was zbiory, niemieckie maliny sie zaparzyły, najpierw susza,później deszcz, na krzakach wisialy tskie bidy. Moze teraz lepsza pogoda i te co jeszcze byly zielone sa juz ok.

      Usuń
    2. Maliny jeszcze nie dojrzały, porzeczki ...bardzo niska cena ,po 1,26 już z watem ,może coś zostanie po odjęciu kombajnu i obsłudze. Nie wiem jaka będzie cena malin ,mówi się, że niska ,zobaczymy .Kupiłam w biedronce też taki wiatrak stojący, włączałam że 2 razy ,teraz chłodniej trochę.

      Usuń
    3. Zwariowali z taka niską ceną, daj spokój. Maliny zawsze drogie kiedy sie kupuje na straganie, no ale skupy rzadzą się swoimi kryteriami i cenami.

      Usuń
  3. Ładnie Ci kwitki kwitną. Ja ostatnie moje anturium (dwa lata temu) zabiłam, ale ono chyba przemarzło, bo jak je kupowałam, to był duży mróz.
    Kotełki nareszcie u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Storcyk to niespodzianka, dostalam kiedys od kol.R. przekwitł i myslalam,ze nic juz z niego nie bedzie,,mial 3 piekne gałązki z kwiatkami. No i proszę, jednak zakwitł ponownie,wypuszcza korzenie powietrzne, będzie żył!
      Za to kompletnie nie kwitną fiolki afrykanskie, bidule, w zeszlym roku kwitły jak oszalałe ,no i troche sie wyeksploatowały, ale wypusciły nowe listki, a też już myslalam, że po nich.
      Koty zadowolone, chodzą wszedzie i polegują.

      Usuń
  4. Kociska miało być nad kociskami - durny googiel
    Pozycje mają królewskie 😸

    OdpowiedzUsuń