piątek, 13 października 2023

Połowa

 października, ani się obejrzę J. pojawi się w domu!

Byłam w poniedziałek na ćwiczeniach, trwały  pół godziny. Mam wykonywać to samo w domu i 24 pojawić się ponownie. No i tyle hałasu o nic, bo to wszystko  i tak mniej wiecej sama  robiłam w domu, plus masuję, używam masażera wodnego i pola magnetycznego.  

Mogę przed  ćwiczeniami obłożyć rękę lodem, lub potrzymać w zimnej wodzie z lodem, to taki sposób na domową krioterapię. Ważne, zeby to robić przed ćwiczeniami. Ćwiczenia to rozciaganie  ręki przy pomocy różnej wielkości piłek,  zataczanie kół i przy  wyprosty przy ścianie, orwz podnoszenie drążka na wyprostowanych rękach, do podbródka , i za głowę na barki.

Dodatkowo  na nadgarstki i kciuk uciskać małą piłeczkę , a później  samą dłoń zaciskać i rozprostowywać. Kupiłam kg.cięzarek, bo też mam nim wykonywać  kilka krótkich ćwiczeń po niedzieli.

Po za tym pan powiedział ,że nie ma się do czwgo przyczepić, wszystko robilam dobrze i  teraz tylko trzebq doprowadzić, by reka prostowala się  jak zdrowa, a juz niewiele brakuje. 

Dzisiaj i jutro ma był ciepło i ladnie, więc idę umyć groby dziadków, reszta czysta.  Córka ojca dała nową(choć używaną) , drewnianą ramę, nowy krzyż,  to na jakieś kilka lat znów posłuży,  ja zrobię stroik i bedzie ok. 

Do dziadków też zrobię stroiki, ja zawsze, wezmę tylko  różne  gałązki od ciotki. 

Ok, dopiłam kawę, więc czas  iść.

...





13 komentarzy:

  1. O, fajnie, że ręka tak dobrze się leczy, to Twoja zasługa, że tak konsekwentnie ćwiczysz. Mnie jeszcze nie wolno długo pracować w pozycji pochylonej, więc porządki na cmentarzu nie wchodzą w grę. Byłam tylko zapalić znicz i wyrzucić zwiędłe kwiaty. Za tydzień i troszkę kontrola i zobaczymy.
    Fajne, jesienne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne zdjęcia.
    Ja też kolano w domu głównie ćwiczyłam, bo te rehabilitacje to o kant dup... Ortopeda mówi każdy zabieg 15 minut, a na miejscu jest minut 5 i jak tu się leczyć na tym NFZ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam odpłatnie, na nfz to zapisy na 2025 rok, to podziękowałam.

      Usuń
  3. Obcykana jesteś w temacie rehabilitacji ręki i dlatego wszystko idzie ku dobremu .Dziś było ciepło wyjątkowo, słońce...po prostu lato ,porobiliśmy z mężem trochę prac w ogrodzie i tak zeszło.Po niedzieli musimy jechać na cmentarz i mogiły uprzątnąć, mycie pomnika zostawimy na potem. Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczytałam, pooglądałam na YouTube, trzeba było działać zaraz po ściągnięciu szyny gipsowej.
      U nas było ładnie dluzszy czas, wczoraj gdyby nie wiatr, to też lato, a noc jaka ciepła , 16 st.
      Dzisiaj już sie zachmurzyło i popadało. Od jutra ma się znacznie ochładzać, cały tydzień zimny, przymrozki, więc nie chciałam zostawiać mokrych prac na później.miałam to zrobić znacznie wcześniej, ale to złamanie reki mi przeszkodziło.

      Usuń
  4. Powodzenia z raczka! Ja tam bym się na Twoim miejscu zapisała - kto wie czy za 2 lata nie będziesz potrzebować? A nawet jak nie to bym poszła w 2025 i niech masują ... a w międzyczasie oczywiście prywatnie! Ciekawa jestem jak to jest, ze oni dają takie terminy, skoro praktycznie każdy kto usłyszy to rezygnuje ? Przecież powinni mieć puste miejsca !:) Na złość bym się zapisała - płacisz podatki na te " służbę zdrowia " czy nie ? Kitty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam,nikt nie masuje, nie mam zleconych masaży.
      Nie wszyscy rezygnują.Jest duzo osob z roznymi schorzeniami, zapisuja sie i czekają, sa tacy co dostaja na cito, wtedy czeka się rok. Nie mam pojecia jak to dziala, na okraglo są tlumy , bo to jedyne miejsce w miescie.

      Usuń
    2. Prywatnie tez nie bede chodzic, bo,nie jest to konieczne, facet pokazal co mam cwiczyc i jak ,pocwiczylam tam ten jeden raz i koniec, reszta samodzielnie w domu.

      Usuń
  5. 2 list. ide do chirurga, to mi moze laskawi powie czy wszystko ok.

    OdpowiedzUsuń